Współczesny świat opiera się przede wszystkim na internecie, który zupełnie wyparł sprzedaż stacjonarną usług oraz towaru w niektórych gałęziach handlu i przemysłu. Początkowo internet służył wyłącznie do komunikacji, podczas gdy obecnie ma wpływ na praktycznie każdą dziedzinę życia, również na przyzwyczajenia zakupowe. Z każdym rokiem zmieniają się także działania marketingowe. Do niedawna większość przedsiębiorców reklamowała swoje usługi lub produkty na fizycznych nośnikach informacji, gazetach, billboardach czy przy większych inwestycjach także w telewizji lub radiu. Teraz jednak to właśnie internet staje się coraz ważniejszy. Dzięki niemu wrocławski producent nawet najmniej popularnych artykułów może znaleźć chłonny rynek zbytu. Nic jednak nie bez wad – największym problemem przedsiębiorców działających w sieci jest ogromna wręcz konkurencja. Jak z nią walczyć?
Artykuły sponsorowane – czy to się opłaca?
Wielu początkujących przedsiębiorców błędnie zakłada, że jedyną formą efektywnej reklamy w sieci są artykuły sponsorowane. To duży i czasami także bardzo kosztowny błąd. Artykuły sponsorowane publikowane na domenach trzecich często generują co prawda duży i gwałtowny ruch, który jednak trwa przeważnie od kilku godzin do kilku dni, po tym czasie ruch na witrynie wraca do wyjściowego poziomu. Niska jest także konwersja, czyli współczynnik dokonania zakupu do wejść. Internauci przeklikujący do naszej witryny rzadko coś na niej kupują, wchodzą na nią z reguły wyłącznie z czystej ciekawości. Artykuły sponsorowane są jednak doskonałym działaniem uzupełniającym pozycjonowanie, gdyż dają „siłę” pozycjonowanej stronie i podnoszą jej ranking w wyszukiwarce Google.
Reklama w mediach społecznościowych?
Kolejnym równie popularnym działaniem jest reklama w mediach społecznościowych, wyświetlana osobom mieszkającym w obszarze działania naszego biznesu – np. we Wrocławiu. Zazwyczaj płatność za tego typu reklamy odbywa się na podstawie CPC (Cost Per Click) – za kliknięcie, dzięki czemu reklamodawca nie generuje żadnych kosztów aż do czasu kliknięcia przez internautę wybranej kreacji. To dobra forma reklamy, którą można z łatwością dopasować do wybranej grupy docelowej i wyświetlać ją jedynie osobom z konkretnymi zainteresowaniami, nie generując w ten sposób kliknięć „z ciekawości”.
Pozycjonowanie – walcz z niską popularnością swojego sklepu
Najpoważniejszą bronią w walce z niską popularnością strony jest jednak pozycjonowanie. Proces ten polega na poprawie pozycji wybranej witryny w wyszukiwarce treści Google, z której internauci korzystają w naszym kraju zdecydowanie najczęściej. Warto znaleźć się w niej jak najwyżej. Każda świeża witryna ląduje na samym końcu listingu i tylko od przedsiębiorcy zależy to, jak wysoko znajdzie się już po kilku-kilkunastu miesiącach czy latach. Więcej na ten temat dowiesz się ze strony: https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-wroclaw/.
Pozycjonowanie znacznie zwiększa liczbę darmowych wejść na stronę, poprawia także zaufanie ze strony internautów i tym samym także zyski. Nie bez powodu proces ten jest uznawany przez przedsiębiorców działających w sieci za najważniejszy i najbardziej efektywny ze wszystkich.